ul. Czerniakowska 178a,
Warszawa
+48 22 407 33 07
+48 572 312 121

Czy istnieją ćwiczenia na powiększenie biustu?

drgrzesiak 13.02.2020

Czy można powiększyć biust ćwiczeniami na siłowni? To ciekawy temat, który niesie ze sobą mnóstwo nadziei, mitów, lecz również realnych efektów. Jakie to efekty? Jak można poprawić wygląd piersi ćwiczeniami fizycznymi? Po odpowiedzi zapraszamy Panie do dalszej części artykułu.

Mit

Na samym początku musimy przekazać Wam złą wiadomość: żadne ćwiczenia fizyczne nie powiększą rozmiaru miseczki biustonosza. Piersi są bowiem zbudowane z tkanki tłuszczowej, a ćwiczenia fizyczne…. Cóż, redukują tkankę tłuszczową i rozbudowują mięśnie.

I tu dochodzimy do dobrych wiadomości.

Prawda

Wykonując ćwiczenia fizyczne na górne partie ciała oraz pracując na siłowni w przemyślany sposób nad sylwetką, możemy wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, pozbyć się tłuszczu w okolicach talii i brzucha, a tym samym poprawić proporcje ciała i wyeksponować biust.

Doskonałym przykładem jak odpowiednie ćwiczenia fizyczne kształtują atrakcyjną postać kobiecą są zawodniczki prezentujące swą muskulaturę i sylwetkę na zawodach.

To prawda, panie prezentujące się w strojach kąpielowych przed jury na zawodach są w szczytowej formie i posiadają minimalne otłuszczenie ciała graniczące z odwodnieniem, lecz nie na ten aspekt chcemy zwrócić uwagę. Nie o muskulaturę chodzi, lecz o proporcje ciała.

Zawodniczki sportów sylwetkowych są skrajnie szczupłe, nie posiadają praktycznie biustu, lecz mimo to prezentują się kobieco. Jak to możliwe?

Sekret tkwi w proporcjach i optyce postrzegania ciała kobiecego.

Nie namawiamy Was do katorżniczej pracy na siłowni, bo nie o medale i dyplomy tu chodzi, lecz zachęcamy do uzupełnienia programu ćwiczeń o te, które skupiają się na modelowaniu ciała lub do niewielkiego, indywidualnego wysiłku w ciągu tygodnia. Ćwiczenia modelujące i wzmacniające można bowiem wykonywać w domu. Wystarczą 3 – 4 ćwiczenia po 10 powtórzeń kilka razy w tygodniu. Po pewnym czasie regularnych wysiłków zauważycie, że sylwetka Wam się wyprostowała, piersi wyeksponowały, wcięcie w talii zwiększyło, a brzuch zmniejszył. Naprawdę warto!

Przykładowe ćwiczenia

  • „Damskie pompki” są mniej ekstremalną wersją pompek dla osób silnych fizycznie. Polegają na wyciskaniu górnej partii ciała na dłoniach, przy czym kolana podpierają dolne partie. W ćwiczeniu tym pracują mięśnie brzucha, ramion i klatki piersiowej.
  • Rozpiętki – do tego ćwiczenia potrzebujemy niewielkich ciężarków. Mogą to być hantle lub butelki z wodą. Ważne, by ciężar był identyczny w obydwu dłoniach. Leżąc na plecach należy zgiąć nogi w kolanach, by nie pogłębiać lordozy, czyli wycięcia dolnego kręgosłupa. Ramiona z ciężarkami ustawiamy szeroko nad podłogą. Ciało przypomina literę T. Ciężarki nie dotykają podłogi. Powoli należy połączyć dłonie z obciążeniem nad klatką piersiową i z powrotem opuścić do litery T. Staw łokciowy lekko ugięty.
  • Rozpiętki na maszynie – prawie każda siłownia posiada urządzenie do wykonywania rozpiętek. Jeśli nie wiesz która to maszyna, zapytaj trenera. Podpowie jak bezpiecznie ustawić ciało i jakie wybrać obciążenie.
  • Wyciskania hantli i sztangi są doskonałymi ćwiczeniami poprawiającymi wygląd klatki piersiowej, lecz wymagają odpowiedniej techniki, ilości powtórzeń oraz dobranego obciążenia. By nie przeciążyć się i nie zrobić sobie kontuzji, sugerujemy zapytać o te ćwiczenia doświadczonego trenera na siłowni.
  • Unoszenie ciężaru przed sobą – do wykonania tego ćwiczenia potrzebny będzie specjalny talerz metalowy, który znajdziecie na siłowni. Należy ująć do między płaskie dłonie na wysokości klatki piersiowej. Należy dołożyć sporego wysiłku, by talerz nie wysunął się z rąk. Stoimy prosto. Wyciągamy przed sobą wyprostowane ramiona z talerzem i wykonujemy powolne ruchu w dół i górę. Najwyższym punktem uniesienia w górę powinno być czoło, a dół: pępek. Ważna wskazówka: ramiona i plecy muszą być proste.
  • Ćwiczenia izomeryczne – jeśli talerz jest zbyt ciężki lub nie możecie ćwiczyć na siłowni, to wystarczy bardzo mocno złożyć dłonie i powtarzać ruch góra-dół, jak w poprzednim przykładzie. Ruch ramion powinien być powolny, a siła włożona w nacisk jednej dłoni na drugą – maksymalna.

Regularne ćwiczenia i odpowiednia dieta pomogą w uzyskaniu proporcjonalnej sylwetki, a wzmocnione mięśnie klatki piersiowej, brzucha i pleców, wyprostują cale ciało i wyeksponują biust.

Najnowsze posty

Blog

Jak poznać ginekomastię?

14.11.2019

Ginekomastia – objawy i zagrożenia Z niepokojem obserwujesz, że piersi powiększyły Ci się, mimo iż jesteś mężczyzną? Odczuwasz bolesność sutków i ich obrzmienie? Peszy Cię wygląd Twoich piersi? Wstydzisz się wyglądu swojej klatki piersiowej? Możesz cierpieć na ginekomastię. Jak rozpoznać przerost mięśnia piersiowego u mężczyzn? Jak pozbyć się ginekomastii? Podpowiadamy co zrobić w podobnej sytuacji. […]

Czytaj więcej

Kategorie

Tagi

Zapisz się na konsultacje »

KONTAKT

KLINIKA CHIRURGII PLASTYCZNEJ DR GRZESIAK
ul. Czerniakowska 178a, 00-440 Warszawa

Telefon: +48 22 407 33 07
Tel.kom: +48 572 312 121

e-mail: info@klinikagrzesiak.pl

window