Opis zabiegu

Zabieg poprawiający wygląd i kształt piersi wykonywany jest w znieczuleniu ogólnym. Przed samym zabieg doktor weryfikuj z pacjentem oczekiwania względem wyglądu biustu po operacji, a także dobiera odpowiednie implanty. Implanty różnią się między sobą  nie tylko pod względem wielkości, ale także kształtem oraz rodzajem wypełnienia (silikon lub sól fizjologiczna). Podczas zabiegu implanty umieszcza się pod gruczołem piersiowym bądź mięśniem piersiowym. Implant wprowadza się poprzez nacięcie skóry w fałdzie podpiersiowym lub przez ciecie wokół brodawki piersiowej.

Implanty silikonowe wszczepiamy od 60 lat. Każdego roku powstaje lepsza, nowsza wersja implantów silikonowych. Dotyczy to zewnętrznej powierzchni implantu i rodzaju silikonu w ich wnętrzu. Dr Grzesiak wszczepia obecnie nowoczesne implanty firmy Motiva. Zewnętrzna powłoka jest przyjazna dla tkanek pacjentki. Poza tym można wybrać implanty anatomiczne lub okrągłe. Jeżeli kobieta ma plaska klatkę piersiową to jest konieczny implant anatomiczny, bo kształt piersi będzie ładniejszy. Jeżeli kobieta karmiła i ma “puste woreczki skory”, bo gruczoł piersiowy obkurczył się po karmieniu, to implant okrągły jest bardziej dla niej satysfakcjonujący. Należy zgłosić się na konsultację z Dr Grzesiak i po pomiarach i zbadaniu Pacjentki zostanie przedstawiona najlepsza dla niej opcja. Doświadczony chirurg plastyczny dobierze implant do sylwetki Pacjenta. Wszystkie implanty maja paszport, który otrzymuje Pacjentka po zabiegu. Po zalogowaniu się do portalu firmy Motiva, pacjenta również otrzymuje gwarancje na zakupiony produkt medyczny. Implanty silikonowe można utracić w każdym momencie życia. Wokół implantu powstaje torebka, która oddziela implant silikonowy od reszty organizmu. Każda kobieta posiada takie torebki wokół implantów. U części kobiet w przebiegu życia, torebka może ulec obkurczeniu i zacisnąć implant, wówczas piersi są twarde, nieruchome, asymetryczne. Może wystąpić ból i zmiana kształtu piersi. Należy szybko wykonać USG piersi i zgłosić się z tym badaniem na wizytę do Dr Grzesiak. W przypadku twardych torebek należy je wyciąć i wszczepić zupełnie nowe implanty. To powoduje, ze kobieta powinna zawsze mieć na uwadze możliwość poniesienia kolejnych kosztów w przypadku konieczności wymiany implantów. Implanty silikonowe rownież mogą pękać samoistnie lub w wyniku urazu klatki piersiowej. Wybuchająca poduszka powietrzna w samochodzie zawsze uszkadza implant silikonowy w trakcie wypadku samochodowego. Czasami kobiety tracą implanty silikonowe z powodu infekcji gruczołu piersiowego lub innej infekcji pochodzącej z gardła, nosa, płuc, jelit lub pęcherza moczowego. Przy czyszczeniu zębów u stomatologa zalecana jest mała dawka 3 dniowa antybiotyku, bo również zgodnie z badaniami amerykańskiego towarzystwa chirurgii plastycznej  może nastąpić nadkażenie implantów.

Implanty silikonowe można wymieniać wiele razy w życiu. Kobieta również może zrezygnować z implantu i wówczas konieczna jest plastyka skóry tzw. podniesienie piersi. Dr Grzesiak  dodatkowo wszczepia własną tkankę tłuszczowa podskórnie celem wyrównania piersi i dekoltu. W przypadku urazów należy wykonać badanie Rezonansu magnetycznego piersi bo chirurg ma lepsza ocenę tkanek i zmian wokół implantu do kwalifikacji do zabiegu operacyjnego.

Dodatkowe informacje

W jakim czasie od zabiegu można zobaczyć efekt?

45 dni.

Jak długo utrzymuje się efekt?

Do czasu kiedy konieczna jest wymiana implantu na nowy.

Czy zabieg jest bolesny?

Nie, Dr Grzesiak nacina mięsień piersiowy i Implanty nie bolą. Może wystąpić jedynie dyskomfort.

Czy zabieg jest bezpieczny?

Tak ale konieczna jest wymiana implantów w nieznanym czasie dla chirurga i pacjenta.

Jak duże są blizny?

4-6 cm.